Rezervasyon Personeli

Rezervasyon Personeli

Rezervasyon Personeli

Rezervasyon personeli müşterilerin otellerde ki ilk iletişim kurduğu kişilerdir. Bu nedenle rezervasyon personelinin oteli iyi bir şekilde tanıtması ve temsil etmesi gerekmektedir. Eğer otelinizde ya da işletmenizde bir rezervasyon personeline ihtiyacınız varsa rezervasyon personelinde bulunması gereken özellikleri bilmeli ve görüşmelerinizi bu doğrultuda yapmalısınız. Peki, bir rezervasyon personelinde bulunması gereken özellikler nelerdir?

•    Rezervasyon personeli oteli temsil eden bir personel olduğu için güler yüzlü, nazik ve saygılı bireyler olmaları gerekmektedir. Görüşmeye çağırdığınız rezervasyon personeli adayında aramanız gerek ilk kriter bu olmalıdır.
•    Rezervasyon personelinin müşterileri ikna edebilecek bir kabaliyete sahip olması gerekmektedir. Otelde bulunan promosyonlar, ek hizmetler gibi detaylara hakim olması ve müşterileri bu hizmetler için ikna edebilmelidir.
•    İyi bir rezervasyon personelinin fiziksel görünümünün ve diksiyonunun da düzgün olması gerekmektedir.
•    Dikkatli, düzenli ve ekip çalışmasına uyum sağlayacak nitelikte bir rezervasyon görevlisi işletmeniz için en doğru tercih olacaktır.

Rezervasyon Personelinin Görevleri Nelerdir?

•    Rezervasyon personeli, rezervasyon talep formu oluşturur ve formu düzenler.
•    Rezevasyonların teyidi ve iptalini yapar.
•    Müşteriler ile iletişime geçerek ihtiyaçlarını saptar ve çözüm bulmaya çalışır.
•    Rezervasyonların raporlamasını ve değerlendirmesini yapar.
•    Rezervasyon ile ilgili bir değişiklik meydana geldiğinde müşteriye bildirir.
•    Ödeme ve tahsilatları koordine ve takip eder.

Eğer sizin de oteliniz ya da işletmeniz için bir rezervasyon personeline ihtiyacınız varsa Kuzey İnsan Kaynakları ile iletişime geçebilirsiniz.


Bu sayfadaki bilgiler size yardımcı oldu mu?