Rehber

Rehber

Rehber

Turizm acentelerinde ve otellerde bulunması gereken en önemli personellerden bir tanesi de rehberlerdir. Rehberler yabancı turistler ile otel personeli arasındaki iletişimin sağlanması ya da turistik gezilerde turistlere bilgi aktarılmasını sağlamaktadır. Bir turizm rehberi ile hem otelinize gelen müşterileri etkileyebilir ve çeşitli etkinlikler için ikna edebilirsiniz hem de müşterileriniz ile etkili bir iletişim kurabilir ve müşterileriniz ihtiyaçlarını çözümleyebilirsiniz. Müşterileriniz ile iletişim kurmanızı sağlayan bu rehberlerin sahip olması gereken özellikleri iyi bilmeli ve rehber tercihinizi buna göre yapmalısınız. Peki, turizm rehberlerinin sahip olması gereken özellikler nelerdir?

•    Bir rehber aynı zamanda tercümanlık yapıyorsa tercümesini yaptığı dili ana dili kadar iyi bilmeli ve akıcı konuşabilmelidir.
•    Tercümesini yaptığı dile hakim olan rehberin ana dilini iyi bilmemesi olumlu bir yön değildir. Türkçe’ye hakim olmalı ve Türkçe dil kurallarına uygun bir şekilde konuşmalıdır.
•    Bir turizm rehberinin turistleri gezdirdiği bölgeyi iyi bilmesi, anlatacağız konuya hakim olması ve yanlış bilgilendirme yapmaması gerekmektedir.
•    Diksiyon ve uslüp kadar bir rehberin dış görünümü de oldukça etkilidir. İşletmenizi temsil edecek olan bu rehberin firmanızın kurumsallığına uygun giyinmesi gerekmektedir.
•    Güler yüzlü, saygılı ve sabırlı bir rehber müşterilerinizin gözünde olumlu bir imaja sahip olmanızı sağlar.

Eğer sizin de bir rehbere ihtiyacınız varsa çözüm Kuzey İnsan Kaynakları’nda. Bizimle iletişime geçerek tüm hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.


Bu sayfadaki bilgiler size yardımcı oldu mu?