Resepsiyonist

Resepsiyonist

Resepsiyonist

Konaklamak için bir otele giriş yaptığınızda karşılaşacağınız ve başvuracağınız ilk yer resepsiyondur. Ön büro elemanı olarak bilinen resepsiyonistlerin çalıştığı resepsiyonda otel ile ilgili bütün işlemlerinizi yaptırmanız mümkündür. Bütün problemlerinize çözüm bulabilecek olan resepsiyonistlerin görevleri genel olarak işletmede konaklayan veya konaklamak isteyen müşterilerin tüm işlemlerinde yardımcı olmaktır. Otele başvuruda bulunan müşterileri karşılar, tanıtıcı bilgiler verirler. Müşterilere kalacakları oda konusunda açıklamalarda bulunur, odaların anahtarlarını verir ve gerekirse kalacakları yeri gösterirler. Otelde kalmak isteyen müşteriler için gerekli formları düzenler, hesapları tutar ve faturaları hazırlar. Müşterilerin odalar ve işletme ile ilgili sorunlarıyla ilgilenir, oda değişim, temizlik veya diğer işlemler için gerekli kişileri yönlendirir. İşletmenin bulunduğu yerdeki tarihi ve turistik yerler, alışveriş ve gezi imkânları hakkında bilgi verir. Uyandırma servisi olarak yardımcı olur. Otelden ayrılırken müşterilerin bagajını odasından aldırtarak bagaj çıkış kayıtlarını tutar.

Ülkemizde hemen her otel, motel, pansiyonda karşılaşabileceğimiz resepsiyonistler burada konaklayacak müşterilerin en büyük yardımcısı durumundadır. Bu durumun yanı sıra ülkemizde büyük bir turizm potansiyelinin bulunması ve hemen her adımda bir otele rast gelmemiz resepsiyonistlere olan ihtiyacı da gözler önüne sermektedir. Resepsiyonistlere olan ihtiyacın fazlalığının yanında resepsiyonistlerden beklenti de oldukça yüksektir. Deneyim ve bilgi birikimi açısından kaliteli resepsiyonistler her zaman tercih sebebi olur. Peki, iyi bir resepsiyonistte bulunması gereken özellikler nelerdir?

    •    Resepsiyonist öncelikle güler yüzlü olmalı ve her müşteriye kibarlıkla yaklaşarak iletişim kurmalıdır.
    •    En az 1 yabancı dil bilmeli ve otele gelen her müşteri ile iletişim kurmayı başarabilmelidir.
    •    Olası kriz anlarında sakin ve mantıklı hareket edebilmeli ve pratik çözümler üretebilmelidir.
    •    Müşterilerle olduğu kadar çalışma arkadaşlarıyla da güçlü bir iletişim kurmalı ve ekibin bir parçası olduğunu
          hissettirmelidir.
    •    Otel çevresi hakkında bilgi sahibi olmalı ve müşterilerin olası problemlerine çözüm üretebilmelidir.

Ülkemizde gün geçtikçe artan otel sayısı ile birlikte resepsiyonist olarak iş bulmak oldukça yüksek bir ihtimal haline gelmiştir. Siz de yetenekli ve bilgi birikimi yüksek bir resepsiyonist adayı iseniz Kuzey İnsan Kaynakları ile iletişime geçebilirsiniz.


Bu sayfadaki bilgiler size yardımcı oldu mu?